Přesahy

Divadlo? Instalace? Virtuální realita?

Šimon Šafránek

 Exkluzivní reportáž ze soutěže VR filmů a imerzivních zážitků z Cannes  

Je devět ráno a pouta vypadají opravdově, připevněná k opěrkám starého dřevěného křesla. Od stropu k jeho opěradlu vede nepříjemné množství drátů a kabelů. „Nemáš alergii na latex?“ Kroutím hlavou a asistentka mi na ruce navléká rukavice s vibračními motorky. A potom náramky s vrnítky. A pak těžkou vestu. I v  ní jsou vrnítka. „Když ti to bude nepříjemné, zvedni ruku,“ upozorňuje mě a nasazuje brýle pro virtuální realitu. Sedám si do toho starého křesla, pouta naštěstí nezaklapnou.  

Letošní vizuál filmového festivalu v Cannes
Foto: Šimon Šafránek

„Zavedli mě do místnosti bez oken, uprostřed stálo dřevěné křeslo,“ ozývá se ze sluchátek. Moje situace skutečně není tak kritická jako osud Carolyn Mercer, která podstoupila elektrošokovou terapii za účelem léčby genderové identity. VR projekt In the Current of Being nicméně přibližuje divákům její zkušenost sugestivně a věrohodně. Vestou i rukavicemi probíhají vibrace podobné elektrickým impulzům. Stačí pár minut a na zádech mi raší studený pot...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty
Dárkové balení